Koda, telefonkö…

Wee! Nu fungerar koden som jag lade upp igår även i Mozilla. Som vanligt hade IE hittat på något alldeles eget som inte har allmänt stöd…
Ska alldeles strax labba vidare med den ”riktiga” delen av labben.

Dell är svåra att få kontakt med… jag försökte ta reda på vad jag har för hårddisksram, alltså metallgrejen hd:n sitter i, eftersom jag behöver en till. Använde formuläret för support i fredags, fick svar idag att jag skulle ringa ”Generella tillbehör” på ett visst nummer. Ringde… kom till en kille jag började snacka med, men det visade sig att jag fått fel nummer, men han kopplade vidare… satt i en OÄNDLIG telefonkö med jättebrusig musik och en irriterande röst som med ca 20 sekunders mellanrum berättade att alla fortfarande var upptagna. Gav upp efter ett tag och letade mig in i forumdjungeln. Nu har jag beställt ett Dell hårddiskkit från Issue Resolved. Jag blev lite imponerad av killen bakom:

”iResolved is a small home business that I started in May 2003 when I needed a bracket for my Dimension 2350 but couldn’t buy one. I designed the brackets in SolidWorks and have them made in New Hampshire by a sheet metal fabricator. Since starting the company, I’ve sold over 1,000 kits and helped add a lot of storage to the Dimension product line!
I am currently a graduate student in Boston and the business helps support my wife and me. I really appreciate my customers and do everything possible to make the upgrade experience good for both you and me.”

Klart man vill stödja verksamheten…

Sen hade jag tillfälle att åter igen irritera mig på Nordeas halvfungerande internetkortnummer, det är alltid ett kapitel för sig… jaja.

Min gamle vän Christian har gått och blivit kändis, förresten! Han har en sida om Håkan Hellströms textstölder och har plötsligt blivit nerringd av tidningar som vill intervjua honom. Lite roligt…

Relaterade inlägg:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *