Spärrlinjen

Sisådär, nu är jag telefonförsäljare på Spärrlinjen. Måndag och tisdag 17-21 var det utbildning och idag har jag jobbat mitt första fyratimmarspass. Vi var tre nya och alla sålde två säkerhetspaket! Ganska skönt att det gick lika bra/dåligt för oss alla. :)

Jag är faktiskt sugen själv på att köpa tjänsten vi säljer och det gör nog att det känns bättre att försöka pracka på den på folk. Det som ingår är alltså:

– spärra alla kort i plånboken + mobiltelefonen genom att ringa ett enda nummer (gratis, dygnet runt)
– returtjänst för plånbok och mobil (mha dekal med kundnummer)
– överfallslarm, 110 dB

För en person kostar det 299 kr per år, för en familj på max 4 pers 399 kr per år och för större familjer 499 kr.

Det är otäcka saker att bli av med. Med någons körkort kan man ofta utan frågor ta stora lån, hyra bilar eller andra saker. För att spärra körkortet måste man ringa fyra olika samtal: polis, vägverk, upplysningscentralen och Dun & Bradstreet (kreditupplysning). Det kan ju ta ett tag att lista ut om olyckan skulle vara framme. Sedan kräver såklart varje betalkort och mobiltelefonabonnemang ytterligare samtal. Även bibliotekskort måste spärras, för det händer att stulna kort används för att hämta ut böcker eller skivor och den stackars kortägaren får straffavgifter. Använder man Spärrlinjen är man direkt fri från ansvar med ett enda samtal.

Ja och det här ska jag alltså sitta och argumentera för 12 timmar i veckan…

Relaterade inlägg:

8 reaktioner på ”Spärrlinjen”

  1. Hu, sånt där vill man ju inte tänka på! Fast det låter som en smart tjänst i alla fall. Med rejäl studentrabatt hade jag kunna tänka mig det, men som det är nu kostar det tydligen nästan lika mycket som Agent X9-prenumerationen. Här prioriteras det friskt ;)

  2. Julia, tack för påpekandet. Jag har en liten bugg som gör att jag måste ha inlägg i nummerordning utan att missa något. När jag av någon anledning tar bort ett inlägg (råkade dubbelpublicera förut) går jag in och ändrar tillbaka numret och ställer ner auto_increment-siffran med ett. Av någon anledning vägrar auto-increment att ändras nu plötsligt! Får visst lägga in ett manuellt 1046:e inlägg… suck!

  3. Jag skulle vilja säga upp mitt abonnemang eftersom jag inte har nytta av det. Men jag hittar inte spärrlinjen på internet. Var finns dem? Har de blivit sålda eller gått i KK ?

  4. När jag försöker gå in på sparrlinjen.se blir jag omdigirerad till keycode.se, som jag fick lära mig var Spärrlinjens moderbolag. Testa att kontakta dem!

    Jag jobbade inte särskilt länge på Spärrlinjen och nej, jag köpte inte tjänsten…

  5. Jag har nyss blivit utsatt för detta lurendrägeriföretaget spärrlinjen. Det lovades att jag skulle få information innom några dagar, sen hade jag ångerrätt 14 dagar efter det. Nu har det gått 10 dagar och inget har kommit, snart kommer väll en faktura som jag måste betala. Jag har skickat mail till ceycode och hotat med konsumentverket. Jag hatar telefonförsäljare!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *