Amberville-kampanjen allt märkligare

För en liten stund sedan hörde jag hur brevbäraren försökte krångla in någonting i vårt smala postinkast. Döm om min förvåning när jag såg en purjolök som gled in – och fastnade. Jag fick öppna dörren och plocka ut den från utsidan.

Purjolöken kom givetvis från Zebra STHLM, reklambyrån bakom den märkliga Amberville-kampanjen. Citatet på lappen: ”Björnen snubblade till på en purjolök som låg på trottoaren, men lyckades undgå att trilla och gick vidare; även i tanken. – Ur Amberville” Hittills har jag läst 144 sidor i boken men kan inte erinra mig någon purjosammanstötning, så jag får väl hålla utkik efter den.

Strax blir det nån röra med purjo till lunch – Jonas är i färd med att laga.

Relaterade inlägg:

4 reaktioner på ”Amberville-kampanjen allt märkligare”

  1. *fniss* Vi har onekligen slut på purjo, så jag får väl hoppas att även vi får en. Det här ser ut som den mest udda reklamkampanjen jag sett hittills. Man får väl dessutom säga att den fungerar, för det skrivs ju om dem hela tiden.

  2. Men hjälp! Hur vansinningt som helst! Fast jag hoppas nästan att de inte skickar en till mig – purjo är trevligt, men jag är lite betänksam över hur den mår efter att ha tagit sig ända hit. Det är nog tryggare med tändare, disktrasor och godisaksar. För övrigt fick jag en godisask i annat utförande än din!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *