Mail till Tele2

Har mitt mobiltelefonabonnemang hos Tele2, men de tycker uppenbarligen inte att det räcker så…

Hej!

Ni har nu ringt och försökt sälja mobilt bredband till mig vid ett flertal tillfällen och varje gång har jag tackat nej. Kan ni sluta med det nu?

Börjar bli rätt less faktiskt, särskilt med tanke på att ni på fulast tänkbara sätt lägger fram det som att jag ska FÅ någonting, när det i själva verket handlar om en tilläggstjänst ni vill sälja.

Hälsningar
Helena Ferry

6 reaktioner på ”Mail till Tele2”

  1. Blir intressant att se vad de svarar. Din sida är andra sökträff för ”mail till tele2”.

    1. Ja…

      Hehe, ojdå! Nu känner jag mig nästan elak, men jag blir så less! Idag ringde de igen, men när jag svarade var det ingen i andra änden. Googlar man på numret kan man läsa att det ofta är så, att de ringer och det är tyst.

  2. Så där höll en tidning jag prenumererat på tidigare också på, minst en gång i månanden så till sist sa jag (aningen frustrerat) ”nu får ni sluta ringa en gång i månaden”, så då tog den trevliga (trots allt) försäljaren bort mig från listan…

    Till mig ringde Tele2 en gång och utgav sig för att vara Telia…riktigt fult. Som tur var upptäckte jag det innan avtalet var gjort.

  3. Jag har telia som mobiloperatör. Tidigare så hade jag hemtele, bredband och tv med dem också, men insåg att mitt hus ger mig det jag vill ha inkluderat i hyran, så jag sa upp det. Vid uppsägningen ringde de en gång och frågade lite om varför jag sagt upp det och om jag hade varit missnöjd. Jag svarade vänligt på deras frågor och sen dess har de aldrig ringt och velat sälja på mig tilltjänster. Det känns bra.

  4. Hej Helena,

    Tråkigt att se att du blivit uppringd flera gånger med erbjudanden om att teckna mobilt bredband hos oss trots att du tidigare meddelat att du inte varit intresserad. Vill man inte bli kontaktad av telefonförsäljare kan man gå med i NIX-registret, du kan läsa mer om detta här: http://www.nix.nu/.

    Är du redan kund hos Tele2 idag har vi dock fortfarande rätt att kontakta dig trots att du är med i NIX. Då kan man ringa vår kundservice på 0772-25 25 25 hjälper vi dig att lägga in en spärr mot att våra telefonförsäljare ringer till dig. Det går även bra att skicka ett mejl till mig så ordnar jag det åt dig.

    Om du har några frågor eller funderingar får du gärna mejla mig.

    Med vänliga hälsningar

    Cecilia Uhr, Tele2

    cecilia.uhr@tele2.com

    1. Nu blev jag precis uppringd av samma anledning igen (och har haft flera missade samtal från det numret), men kanske slipper jag det snart eftersom jag svarat Cecilia ovan och bett henne lägga in telefonförsäljarspärr på mig…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *