Moderna-arm

Jag hade ganska ordentligt ont i armen några dagar efter vaccinet. På den 8:e dagen, efter att det känts okej igen i ett par dagar, upptäckte jag att området strax nedanför injektionsstället är rött, hårt, svullet och varmt. Har googlat lite och kommit fram till att jodå, detta är ett känt fenomen som kallas Moderna-arm. Kan tydligen klia en hel del, men för mig är det mest att armen känns… konstig. Det liksom isar lite i den och jag känner återigen att jag inte är jättesugen på att belasta den. Blir spännande att se hur detta utvecklas…

Enligt rapporterna är det i alla fall inget farligt och man ska ta andra dosen som planerat.

Tillägg: På kvällen kliade det rätt rejält, men dagen efter hade svullnaden gått ner och armen besvärade mig inte särskilt mycket längre. Huden kändes något varmare just där i någon dag till efter det, men jag verkar ha kommit lindrigt undan. Håller tummarna för att det var allt och för att det inte blir värre vid dos 2!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *