Hoppa till innehåll

Månad: november 2001

Helg med studentpub m.m.

Nu orkar jag inte vänta på att min server ska funka! Jag får skriva dagbok på hårddisken så länge och lägga in allt senare, när det funkar igen. Om det nu inte är mitt fel alltihop förstås, jag kanske har skrivit jätteskumma, kraschvänliga dagboksscript. :)

I fredags var jag och klippte mig på det billigaste stället jag kunde hitta… 140 kr fick jag betala och som vanligt gav frisören endast ett halvseriöst intryck, standard för billiga ställen. Men det var något bättre än Klippoteket i Sumpan i alla fall, där har de nog inte ens klarat en brevkurs i klippteknik… Fast han torkade inte håret särskilt bra här, så jag gick ut i kylan med blött hår. Jaja. Fick i alla fall gå in och värma mig på Täppan, där jag väntade tills Davids lektion var slut så att vi kunde gå på stan och leta efter lite alla möjliga grejer. David fyndade halsduk för 10 kr (fast det stod 40 på kvittot…), samt köpte lite fler plastburkar att ha mat i. Vi handlade även på Rimi för första gången, de hade ungefär lika billiga makaroner som ÖoB, så vi köpte en del. Lyxade till det ordentligt och köpte LEVERPASTEJ också! Den kostade ju bara 10 spänn…

Hemma var det dags för ännu mer fredagslyx, vi stekte fläskkotletter, kokade potatis och gjorde svampsås. Inte illa!!

På lördagen hade vi bestämt att vi skulle till ÖoB. Davids pappa skulle även komma och ta med oss till Davids farmor i Åby, men vi var övertygade om att vi skulle hinna handla klart innan… men nejdå, de kom fram till ÖoB till och med innan vi gjorde det och så bar det av direkt till Åby, där vi blev bjudna på mat och firade att Davids pappa fyllde 52. Men efter det blev det ÖoB i alla fall och så fick vi skjuts hem med alla saker, vilket var väldigt trevligt. Vi köpte bland annat 10 burkar tonfisk… tonfisk är bra studentmat! :) Annars blev det en del köksprylar, en ugnsform, en större kastrull (äntligen!) och en sån där kakform med avtagbara kanter (kladdkaka!!). Och en massa annan mat såklart…

På lördagkvällen kom nästa stora händelse, vi hade nämligen beslutat oss för att gå till Studentpuben! David har aldrig varit där, förrutom när vi var och kollade lite på dagtid, trots att han är student och allt. Jag får ju inte gå dit bara sådär, eftersom jag INTE är student, men vi traskade dit strax innan 6 för att skriva upp mig på gästlistan (deadline kl. 6). Vi hade tur… De tog emot 50 gäster, jag blev nr… 50! När vi kom in hörde vi att gästlistan var full, en Erik som sprang runt och såg allmänt cool ut svarade ideligen i telefon “Studentpuben, Erik…….. nej, tyvärr, gästlistan är full!”. Men det fanns en plats kvar till mig i alla fall..! Schysst!

Det blev rätt sent innan vi kom iväg… Olof fastnade vid datorn och så. :) 22.45 hann nog klockan bli… Inträdet var 30 kr efter 22, men det var väl överkomligt. David fick dessutom en cd-singel när vi gick in… Den var iofs riktigt, äkta, kass, men man kan ju sätta upp den på väggen eller nåt. :)

Det var lite Bollenfolk på Studentpuben och så såg jag en Nyköpingsbo, men annars känner vi ju inte så mycket folk. De hade några band som spelade, men de var inte överdrivet bra… Det var för övrigt Radiokväll, de ville göra oss uppmärksamma på att studentradion har sändningar på tisdagar från 20-24… nu vet vi det. Frekvensen var 89 nånting tror jag. :)

Söndagen inledde vi med att tvätta… Sen var David och pluggade hela dagen, jag satt vid datorn lite, samt lagade makaronilåda med tonfisk. Det dröjde dock ett tag innan jag kom igång, jag sköt upp det eftersom det var så mycket folk i köket. Men när jag väl kom till skott var det bara jag och Erik och han är ju i alla fall snäll. Sen blev det bråttom till Friskis & Svettis. Jag hade tänkt vara sådär duktig och gå på ett Medel styrka-pass på 75 minuter… men ledaren var sjuk och ersatt av en inhoppare med ett vanligt medelpass på 60 min. Jaja. Det känns som att alla Friskispass jag går på lämnar mig med en halvbesviken känsla av “hit me harder”… får börja gå på Intensiv eller nåt.

Lämna en kommentar

Jag är en hermelin

Oj! Servern funkar… bäst att man passar på att skriva!
Någon som har något tips om någon BRA gratisserver med mycket plats, ingen reklam och cgi-stöd? Näe, jag tänkte väl det… Får skaffa en betalserver så småningom antar jag.

Allt verkar ordna upp sig här i Norrköping. Har det riktigt bra, går på Friskis och börjar jobba på måndag…

Jag hade rätt bra flyt, tyckte jag. Jag har bara ringt på ett enda jobb och de hade inte ens någon annons ute… men Hermelin Research (kolla hemsidan) råkade behöva nyanställa ca 40 telefonintervjuare och undertecknad ska få en chans att prova… På måndag är det obetald utbildningsdag 13-21, tisdag-torsdag är provdagar, 16-21, med noga övervakning och sen får vi se om vi får/vill jobba kvar. Lönen för en nyanställd är 74 kr/timmen och det blir nog bra om jag bara får ihop lite timmar. De har i alla fall öppet 7 dagar/vecka.

Hermelin Research ligger i ett fint hus precis vid Strömmen och tillhör det gigantiska företagskomplexet Pronova. Granne med Friskis & Svettis (också Pronova). Det tar fem minuter att gå dit hemifrån Bollen. Enda problemet är att arbetstiderna förmodligen krockar med väldigt många Friskispass…

…och jag har alltså köpt ett svindyrt gympakort nu, 450 kr för att få gympa fram till jul, saftigt. Hittills har jag varit där två gånger (två dagar i rad) och går säkert idag också. Funderar på att gå på Intensiv idag, de vanliga medelpassen jag gått på har lämnat mig med en känsla av “hit me harder” och jag har inte tränat på hur länge som helst, dessutom är jag lite förkyld… Hmm. Fast, tro inte att jag är atletisk på något sätt, jag var hur sämst som helst på armhävningar, särskilt andra gången när jag var seg från dagen innan och dessutom öm i knäna (jo, jag gör från knäna som 99,9% av alla på Friskis…).

2 kommentarer

Norrköping!

Aaah! Äntligen funkar servern! Jag som skulle vara duktig och börja skriva dagbok igen och så funkar inte servern… men nu tror jag den är lite snäll i alla fall. Hoppas.

Jag är alltså hemkommen efter en månad som fabriksarbetare i Norfolk i England. Det låter inte så spännande, jag vet, men… jag hade det jättebra! Jag älskar att vara i en engelsktalande miljö, jag tror jag blev född till fel språk… engelska känns så rätt på något vis. Fast man blev förvirrad där borta, det var så många olika dialekter med engelsmän, skottar, australiensare… och sen alla konstiga brytningar som andra nationaliteter självklart hade. Men, jag är i nuet nu, jag ska lägga in mer om mitt Englandsäventyr senare, under “Livet” (så lyder rubriken just nu i alla fall, men jag kan komma att ändra :) ).

Nuet! Okej, allt är inte helt okomplicerat, men nu är jag åter här i Norrköping hos min snuttisbubbe David. Allt är kanske inte riktigt som förut mellan oss, men vi älskar varandra och försöker… En förutsättning för att det ska funka är att även jag får ett liv i Norrköping (och inte bara sitter och väntar på att han ska komma hem från skolan), så därför söker jag jobb och ska börja träna igen!

Problem:
1. Jag vill jobba på Hermelin som telefonintervjuare… Har pratat som hastigast med personalansvarige, hon sa att de behöver folk, men kunde jag ringa efter klockan två, det var lite mycket just nu? Självklart. Vad innebär detta? Helena är handlingsförlamad… Helena kan inte förmå sig att ringa till något av de andra ställena, för Helena vill jobba på Hermelin. Men snälla Helena, du måste ju ringa FLER ställen, du kan ju alltid nobba sen OM det blir något med Hermelin??? Men Helena lyssnar inte… För Helena vill inte ringa till något ställe där hon inte alls vill jobba… för Helena är konstig i huvet. :)
2. Helena vill, vill, vill börja gå på Friskis & Svettis igen. Köper man ett terminskort så här sent är priset reducerat till 450 kr. Men, Helena och David åker hem till Nyköping över jul… alltså kan Helena gympa i en månad för 450 kronor. Är det värt det? Enda alternativet är engångsbiljetter för 50 kr/st. Kommer Helena gympa fler än 9 gånger???? Helena är inne i en ytterst snål och sparande period, så hon vill helst inte spendera några pengar alls, hon behöver dem till roligare saker… som att resa.

Snart kommer David hem på lång lunchrast!

Lämna en kommentar

Tillbaka

Nu är jag tillbaka i Sverige igen, efter mitt stora äventyr. Jag har haft det bra… men jag känner inte för att skriva just nu, jag tänker mest på min David… mest på om han fortfarande kommer att vara min David eller om jag har förstört allting nu eftersom jag är så dum… Jag ska träffa honom ikväll, men han kommer ganska sent och måste vara med sin familj sen… Jag hade tänkt göra en massa saker idag, men allt känns bara så konstigt… och jag vet inte hur någonting kommer att bli…

Lämna en kommentar