Hoppa till innehåll

Intervjuad i radio om megastores kundtjänst

Efter att jag skrev mitt inlägg om Missnöjd kund hos megastore.se blev jag kontaktad av Annika Carpman på Ekonomiekot, Sveriges Radio. Jag blev intervjuad över telefonen och har precis hört mig själv i radio (och överlevt!).

Saxat ur artikeln Många företag dåliga på kundservice (Annika Carpman, sr.se):

(…) Detta är något som Helena Ferry i Göteborg kan skriva under på. Hon beställde en kamera för en månad sedan som det var fel på. Då började också en följetång med kundtjänst som pågår än i dag för att antingen få tillbaka pengarna eller få en ny kamera.

– Det är tillräckligt dåligt att jag har väntat på min kamera i en månad, men det allra värsta är att jag har blivit så fullständigt ignorerad och dåligt bemött av deras kundtjänst. Mitt intryck är att de tror att missnöjda kunder försvinner om man förhalar deras ärende tillräckligt länge.

Kommer du att handla mer därifrån i framtiden?

– Aldrig någonsin, jag vet att om jag blir missnöjd så kommer de inte att lyssna på mig, säger Helena Ferry.

Programmet ligger på webben i 30 dagar – mp3-version här – om man vill höra mig (gah!), inslaget börjar 05:52 och det ovanstående sägs ca 07:04.

Det har kostat massor av min energi idag också att vara arg på megastore.se och nervös över radioinslaget. Jag är sååå trött på megastore.se nu och det är oerhört frustrerande att jag inte kan nå dem förrän tidigast på tisdag när deras kundtjänst öppnar igen.

Suck!

Om jag inte hade varit så arg hade jag säkert bloggat om att det har snöat idag.

Publicerat iVardagsliv

9 kommentarer

  1. Hans Hans

    Jag undrar om Megastore inser hur dålig publicitet de får nu. Med din pagerank syns du nämligen ganska väl på Google. Om söker efter “megastore” på google.se kommer ditt blogginlägg som träff nr 11 efter diverse skräpsajter (och Megastore själva förstås).

  2. Ika Ika

    Go Helena! Det här är ju superbra! Till de saker jag får kickar av är att se hur berättigad kritik får genomslagskraft, i synnerhet när det handlar om företag som inte sköter sig. Megastore har faktiskt skött det här ärendet så illa att de är värda all den här negativa publiciteten. Jag har ett favoritföretag när det gäller hemelektronik, vitvaror och liknande. (För den som undrar: Markantalo här i Finland). Nu är jag ju ingen storkonsument av dessa, men eftersom jag blev så himla näjd med deras kundservice när jag köpte min tvättmaskin av dem för flera år sedan valde jag att köpa även min mixerstav därifrån nu i höst. Jag berättade faktiskt det för expediten som betjänade mig också, dvs det att jag handlat av dem förut och kom tillbaka därför att jag tyckte om deras service, tänkte att för en gångs skull kan man ju berämma den som förtjänar beröm också, och inte bara gnälla alternativt hålla tyst.

    För övrigt var det ju kul att höra din röst också. Det är lite som med brevvänner förr i världen, det var alltid så märkligt att få se ett foto på dem, aldrig såg de ut som man i sitt huvud hade föreställt sig. :)

  3. Hans Hans

    Lyssnade på radioinslaget nu. Jag har inte tänkt på att de klipper så hårt i radioinslag innan. Men det var roligt att höra dig :)

  4. Lisa Lisa

    Gött jobbat!
    (Men, det måste varit ett väldigt lokalt snöfall eller så har jag sovit för länge?)

  5. jag var också med på radio en gång i tiden, om tinnitus, det är jättekonstigt och ovant när man hör sin egen röst sådär!
    Hoppas fan dom får eld i baken och du får din kamera/pengarna nu snabbt som attan!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *