Hoppa till innehåll

Kategori: Vardagsliv

Första FF-helgen…

I torsdags åkte alltså mina föräldrar till San Francisco för att vara borta i två veckor. Jag skrev en låååång lista med typiskt amerikanska saker som jag ville att de skulle köpa med sig hem… typ Jell-O, Oreos, Jones Soda, m&ms, Cheetos… vi får väl se hur det går! :)

Jag sörjer inte över min ensamhet… jag har iofs inte ens varit ensam, har haft åtminstone någon här hela tiden hittills, utom några få timmar. I fredags hade jag förfest här, ca 15 pers blev det väl totalt och det var kul. Vi spelade jättedåliga spel bland annat, sånt som bara är kul i crazy gäng som är alkoholpåverkade… :) Sen blev det Penny en stund, där var det inte så mycket folk och det var ungefär bara vårt förfestgäng som dansade… ett tag till och med bara jag och David och Kristin och FC… hehe…

Sen drog vi till hamnen eftersom det skulle vara någon sorts hamnfestival där. Det fanns ett öltält i alla fall och där stod jag och kramade lite på David… tills vi blev tillsagda att flytta på oss. Jag hörde aldrig anledningen just då, men David berättade sen att någon kommit fram och sagt till honom att “min kompis gillar din tjej, så det är säkrast att ni flyttar på er innan han blir riktigt arg”… Jag är grymt nyfiken, vem fasen kan det ha varit?!?! :)

Till slut hamnade vi hemma hos mig igen för “efterfest”. Större delen av gänget gick på husesyn, och några satt i köket. Husesynsgänget syntes inte till på ett tag och vi kunde snart konstatera att de låg och sov… Jätteparty! I köket satt i alla fall Oxelösunds-Martin med kompis, jag och David och försökte att inte somna… Oxelösundarna skulle med en buss som gick 5.40 eller nåt, så vi satt uppe och lyssnade på Cranberries och Martins prat tills det var dags för dem att gå. :)

David och jag sov väl till 4 på eftermiddagen ungefär och då hade resten av nattgästerna gått för länge sen… :)

Vi åt frukost och tittade på Mitt Så Kallade Liv och Ally som jag hade spelat in… och så blev det några fler avsnitt som också fanns på bandet sen tidigare… slöööööööa… men så småningom kom vi i alla fall iväg till hamnen igen. Vi cruisade lite med Pontus och åkte till McD och åt och badade bollhav. I hamnen kollade vi på en mysko fyrverkerishow och sen gick vi hem. Fick snart sällskap av FC, Anders och Susanna som var efterfestsugna. “Efterfesten” bestod i att titta på “Vägen till Gyllenblå”, kanonhärlig barnprogramserie från 80-talet… Konstigt att man är så populär plötsligt, kan det ha nåt att göra med min FF-situation? :)

Nu är David (som har praktiskt taget bott här sen i torsdags) och hjälper Pontus med bilen och jag har varit jätteduktig och städat, tagit hand om disk, handlat osv. John och Ullis var här med barnen en liten stund också. Nu förbereder jag mig för en ensam, lugn kväll…

Lämna en kommentar

Dans på Tovastugan…

Igår var jag, Fredrik och Maria hos Kristin och tittade på bilder och film från studenten och balen och så. Efter det kom vi på att vi skulle gå till Tovastugan och dansa, så då kallade vi dit David så att vi skulle få någon att dansa med. Men det blev bara en dans och sen drog vi till Mackedonkan i stället. Så det kan gå.

Idag åt jag frukost klockan fem på eftermiddagen………………. hm.

Var på Friskis också, för första gången på jättejättelänge. Kändes skönt, men jag blev ganska trött, känns att man gjort uppehåll. Sen gick jag hem och fick prata lite engelska. :) Mamma och pappa hade gäster, varav en icke svensktalande.

Lämna en kommentar

Lila zebra

Idag ringde jag VHS för att kolla upp att det stämde att jag inte är behörig… men det visade sig vara ett omöjligt projekt. Det stod på kontrollbeskedet att de skulle ha telefontid, men det hade de inte enligt rösten i luren (vilket jag kom underfund med efter säkert en kvarts ringande) och hemsidan. Men sen loggade jag in på hemsidan i alla fall och där stod det att jag ÄR behörig. Hmm. Mysko. Senare datum än pappret jag fick… *hoppas* En annan mycket trevlig överraskning var att det stod ett högre snitt än vad jag trodde att jag hade… men när jag kontrollräknade visade det sig att jag hade rätt! 18.85 i stället för 17.77 är ju faktiskt inte helt fel. Räknade visst lite slarvigt förut… :)

Annars händer det väl inte så mycket. Var på stan idag och köpte en klänning så att jag kan se ut som en lila zebra om jag skulle känna för det. Frågan är om jag vågar gå ut i den utan föregående fettsugning och silikonimplantat. Nåja.

Lämna en kommentar

VHS, regn & lat

Idag fick jag brev från VHS om att jag inte är behörig till högskolan. Tack så mycket, kära programansvarige, som sa att det var helt normalt att ha 20 poäng för lite, så att jag inte såg till att få komplett betyg… Jaha, Komvux nästa?? Fasen vet jag, men nåt måste jag väl göra.

Så har det regnat hela dagen oxå… och jag som tänkte gå ut på stan! Så jag har mest suttit hemma och jobbat med en ny variant på hemsida… och så glömde jag totalt bort att jag skulle gå på Friskis! Sista Jannepasset på hela sommaren! Jag blev jättedeppig… jag har totalt kommit ur vanan att gå på Friskis… måste komma in i den igen!!!

Lämna en kommentar

Här bor Glenn och hans familj

Idag var det segt att gå upp… givetvis har jag fått ont i halsen lagom tills det nästan är dags för Hultsfred. Suck.

Var på arbetsförmedlingen och anmälde mig som sökande, samt shoppade lite makaroner och annan Hultsfredsmat med Veronica och Johanna. Sen gick vi hem till Johanna och målade en jättefin flagga att ha vid våra tält… Enormt vacker färgkombination, i blått på brun bakgrund stod “Här bor Glenn och hans familj”. Jättefint.

Sen var Veronica och jag tvungna att traska till Arbetsförmedlingen igen och gå på informationsmöte. På fredag måste vi ha lämnat in meritförteckningar.

Sen har dagen även ägnats åt ångest över transporten till Hultsfred. Vi ville ju helst åka imorrn onsdag, men alternativ efter alternativ sket sig… så nu ska vi på torsdag morgon klämma in oss tillsammans med tre grabbar vi knappt känner i en pytteliten bil… Vi kommer få ha packningen i knät antagligen… Jaja, huvudsaken är att vi kommer dit!

Lämna en kommentar

Talet till mannen

Idag var jag i skolan 9.45 för att lämna in skåpnyckeln. Efter det fick vi tillbaks religionsprovet och pratade betyg i ämnet och så. Sen gick vi till McDonalds och åt, jag, Kristin, Fredrik, Maria, Veronica, Matilda och Maria. Och efter det gick vi på stan lite. Så småningom var det bara jag och Veronica kvar och vi åkte till Alex för att lämna busspengar, men han var inte hemma. Så då satte vi oss på Hellmans och brainstormade lite inför hennes “Talet till mannen” som hon ska hålla på balen.

Erbjudandena om att vara med i flottrejset har haglat över mig idag… nåja, åtminstone två. Men Anders och Magnus lag hann först, så nu ska jag sitta på deras flotte och i huvudsak ägna mig åt att sitta kvar. Det måste nämligen vara åtminstone en person ombord hela tiden och det ska bli min uppgift.

Mitt tält och mina sovattiraljer är ute på Brandholmen, men inte jag. Det känns lite fel. Jag har ju inte fått tag på Anna än och det är meningen att hon ska sova i mitt tält. Vore lite trevligt att ta sig ut dit tillsammans med nån också… Tycker inte om mobiltelefoner. De ger bara en falsk illusion om att alla är tillgängliga jämt…

Lämna en kommentar

Städning, tråk och depp

Fy vilken tråkig dag. Ingenting blev som jag hade tänkt alls. Ingen enda av de ursprungligen många planerna för dagen blev verklighet. Fast mamma fick ju som hon ville i alla fall, jag har klängt runt och tvättat fönster, dammtorkat, dammsugit, tvättat golv och haft allmänt tråkigt.

Det roligaste som har hänt idag var väl typ när jag tittade på Mitt Så Kallade Liv och Ally McBeal som jag spelade in i fredags. Jag identifierar mig verkligen med Ally McBeal, är man normal då eller? :)

Klarar inte av att vara sysslolös (städning, plugg och andra tråkigheter räknas till att vara sysslolös)… jag deppar ihop totalt. :(

Lämna en kommentar

Dränkt och pannkaksosig

Idag har jag bland annat stekt pannkakor… Dels som vi åt nu, dels att ta med på utflykt imorrn. Vi ska göra Flen!! :)

Mjölken tog slut och dessutom behövde vi grädde, så jag blev tvungen att gå och handla innan vi kunde äta… när jag öppnade dörren vräkte regnet ner, så jag letade upp ett paraply… men när jag åter öppnade dörren hade det lugnat sig, så jag tänkte att jag nog klarade mig. Men givetvis tilltog regnandet redan efter några meters promenad.

Innan jag kunde handla var jag tvungen att gå till bankomaten. Ok… så jag passerar ICA Kronhallen och kommer till Östers bankomat. STÄNGD. Jahapp. Fortsätter traska allteftersom regnet tilltar… första bankomaten på Väster… STÄNGD. Fan. Redan dränkt-katt-status. Turligt nog var bankomaten längst ner på Väster, på andra sidan stan, öppen. Sen var det bara att gå tillbaks igen, genom den blöta, näst intill folktomma stan… och sen kunde jag handla tre liter mjölk, 3 dl grädde och en burk kidneybönor.

Behöver jag säga att jag var dyngsur in på bara kroppen när jag kom hem?

Lämna en kommentar

Zombie

Känner mig frånvarande. Tom. Existerar jag verkligen idag?

Jag är så trött på allt. Känner mig ganska överflödig…

Visst gillar jag mina kompisar och så… men vi är nog inte riktigt av samma sort… saknar en själsfrände…

Känner mig tom… kanske för att jag förstår att jag snart måste inse att vissa drömmar som så länge varit en del av mig aldrig kommer att uppfyllas…

Guldmedalj, VM i klag.

Vad har hänt den här veckan då… Tja, jag har agerat bananutdelare vid skåpen, eftersom det blev kvar en massa från dramafikat. Detta har orsakat viss irritation bland somliga medmänniskor… “Du med dina sabla bananer!” “Är det från DITT skåp det stinker banan?!” med mera. Roligt.

Vi har blivit lite lagom antastade i matsalen av en mysko grabb… hmm… som dessutom envisades med att prata engelska. Trots att han inte kunde. Nåja. Sånt som händer när man har särskolan intill.

Matteprovet gick ganska bra, men inte tillräckligt… så jag ska släpa mig till skolan på måndag, då jag skulle ha varit ledig, och bevisa för min lärare att jag visst förtjänar MVG. Uss. Läskigt.

Mmm… och så var det väl nåt mer också.

Lämna en kommentar

Killar ska ha boxershorts!

Idag fick vi tillbaka preliminära resultat på biologiprovet. Jag fick preliminärt alla rätt, så det kändes väl bra. :)

På gympan kom Kristin och jag på att vi skulle åka och spinna. Det hade ju inte jag räknat med, så jag hade varken med mig vattenflaska, spinningkort eller liten handduk att torka mig och cykeln med… men det ordnade sig ändå! Jag hade en gammal tom colaflaska i skåpet som fick följa med i väskan, och snälle Torbjörn bjöd på spinningen bara för att han blev så glad att någon över huvud taget kom. :) En handduk hittade jag sen där… Värre blev det när jag upptäckte att jag inte hade fått med mig mina byxor!! Ajdå, liksom! Snälle Torbjörn (spinningledaren alltså) sprang då runt i hela huset och letade efter nycklar till skåpen där det finns diverse kläder, men utan resultat. Då sa han att jag fick låna hans cykelbyxor och så kunde han spinna i kallingarna. Snällt. :) Jag trodde väl att han menade att han hade boxershorts, så att det ändå inte skulle bli så stor skillnad. Det hade han inte. Hrm. Så vi fick fin utsikt….. ELLER NÅT.

Filmstudion visade “De älskande vid polcirkeln” ikväll, sista filmen för den här terminen och det är väl allt det blir för min del. Kanske den skummaste filmen hittills… :)

Lämna en kommentar